Kā dabiskā ceļā mazināt menstruāciju sāpes?

Vairāk kā puse sieviešu menstruāciju laikā pieredz lielākas vai mazākas krampjveida sāpes. Ko darīt, ja šīs sāpes jau sāk traucēt kopējai dzīves kvalitātei?

Šajā blogā apskatīsim dabiskus veidus, kā atvieglot menstruāciju sāpes pieaugušām sievietēm.

 

Ir faktori, kas paaugstina iespēju menstruāciju sāpēm. Tie ir, piemēram, šādi:

  • menstruācijas sākušās 12 gadu vecumā un agrāk;
  • spēcīga vai neregulāra asiņošana, neregulāri cikli,
  • iedzimtība - tāpat ir bijis mātei, vecmāmiņām,
  • sieviete nekad nav bijusi stāvoklī vai dzemdējusi,
  • smēķēšana, regulāra alkohola lietošana,
  • pastiprināts liekais svars vai otra galējība - pārāk mazs ķermeņa svars.

 

Kā dabiskā ceļā mazināt menstruāciju sāpes?

Bez ierastajiem padomiem ievērot veselīgu dzīvesveidu (svara normalizēšana, alkohola ierobežošana un smēķēšanas atmešana - tas uzlabo teju ikvienu veselības aspektu), ir pāris specifiskākas darbības, kuras var palīdzēt dabiskā ceļā atvieglot traucējošās sāpes.

Piemēram:

  • Pastiprināti uzņemt kalciju. Nejaušinātā un “dubultaklā” pētījumā secināts, ka 1000mg kalcija sievietēm, sākot no 15 cikla dienas līdz menstruāciju sākumam, pēc trešās cikla reizes palīdz manāmi mazināt menstruāciju sāpes.
  • Pastiprināti uzņemt D vitamīnu. Citā pētījumā secināts, ka nedēļas laikā uzņemot 50 000 IU dozu D vitamīna (pētījums ilga 8 nedēļas), sievietes norādījušas nozīmīgus uzlabojumus menstruālo sāpju atvieglošanā, pat mēnesi pēc šī vitamīnu kursa.
  • Sekot līdzi B vitamīna devām. B vitamīns, īpaši B6 un B1, starp visām nozīmīgajām lietām, ko tas dara ķermenim, darbojas arī kā dabisks sāpju atvieglotājs. Tas uzlabo omu un mazina trauksmes sajūtu, straujas garastāvokļa maiņas. Klīniskā pētījumā secināts, ka 100mg vitamīna B1 dienā nozīmīgi samazina menstruālās sāpes, salīdzinot ar tām sievietēm, kurām vitamīna vietā deva placebo.
  • Joga un meditācija. Tās ne tikai palielina koordinācijas spējas un samazina stresu! Pētījumā ar 113 medicīnas studentēm, 3 mēnešus pēc tam, kad sievietes bija reizi dienā praktizējušas 40 minūtes ar jogu, kā arī 10 minūtes ar meditāciju, 83.33% no dalībniecēm ziņojušas par pilnīgu sāpju pazušanu. Ieteicams šajā gadījumā konsultēties ar labu speciālistu par jogas pozām tieši menstruālo sāpju mazināšanai.
  • Paldēšana un ūdens aerobika. Protams, regulārs sports ir visas veselības pamatā, tomēr gadījumos, kad sāpes ir ļoti izteiktas, ir grūti arī sportot. Tādā gadījumā var palīdzēt peldēšana un ūdens aerobika, kas ir maigāks sporta veids, kas reizē darbina visus ķermeņa muskuļus.

 

Menstruāciju sāpes parasti nenorāda uz nopietnām veselības problēmām, tomēr noteikti steidzami ir jāvēršas pie ārsta, ja redzi kādu no šīm pazīmēm:

  • ļoti pastiprināta asiņošana kopā ar spēcīgām krampjveida sāpēm,
  • regulāri menstruāciju laikā izdalās arī audi, lielāki par centa monētu,
  • ja menstruāciju laikā ir drudža simptomi vai ģībšana,
  • ja sāpes parādās pēkšņi vai pēkšņi palielinās,
  • ja ir iespēja, ka esi stāvoklī.
Uzgaidiet... loading